Jak skontaktować się z Facebookiem? Jak uzyskać pomoc? Poradnik
Kontakt z obsługą Facebooka to pierwsza myśl wielu użytkowników FB, gdy potrzebują pomocy lub serwis nie działa. W tym artykule przedstawimy sposoby na skontaktowanie się z Facebookiem.
Facebook posiada niemalże 2,9 mld użytkowników. Serwis z tak szeroką gamą możliwości i tak wielkim gronem użytkowników musiał odpowiednio dostosować kanały bezpośredniej komunikacji. Istnieją 4 sposoby, aby nawiązać kontakt z Facebookiem, a ich skuteczność zależy od tego, w jakiej sprawie się kontaktujesz.
Od razu ostrzegamy - jeżeli jesteś zwykłym użytkownikiem Facebooka, nie będzie lekko. Nie masz co liczyć na kontakt z konsultantem przez czat ani tym bardziej przez telefon (ten w ogóle nie jest możliwy). Pomoc możesz uzyskać, kontaktując się jedynie poprzez odpowiednie formularze.
Sposoby na skontaktowanie się z Facebookiem
Konto reklamowe Facebook Business
Najłatwiej skontaktować się z Facebookiem posiadając konto reklamowe. Konto reklamowe uzyskujesz po nawiązaniu współpracy z Facebookiem - wykupieniu płatnych reklam. Po nawiązaniu płatnej współpracy z FB zyskujesz dostęp do panelu wsparcia Facebook Business, z którego możesz nawiązać kontakt z FB w czasie rzeczywistym.
Aby skontaktować się z Facebookiem poprzez Facebook Business, zacznij od przejścia do Centrum pomocy Facebook Business. Następnie wybierz z listy zasób (stronę lub konto), dla którego chcesz uzyskać pomoc. W następnej kolejności wybierz problem, w którego sprawie chcesz skontaktować się z Facebookiem. Zależnie od tematu, FB poda ci gotową odpowiedź lub poprosi cię o dane kontaktowe (numer telefonu i adres e-mail). W pierwszym przypadku, pod każdym artykułem znajdziesz przycisk “Skontaktuj się z zespołem pomocy”, który przeniesie cię do formularza kontaktowego. W ciągu kilku do kilkunastu minut konsultant skontaktuje się z tobą przez Messengera.
Kontaktu z działem wsparcia Facebook Business nie należy się bać, gdyż Facebook posiada oddział w Polsce i cała rozmowa będzie się odbywać po polsku. Z reguły kontakt ogranicza się jedynie do wymiany wiadomości na Messengerze, rzadko wykorzystując numer telefonu i adres e-mail
Skrzynka odbiorcza w panelu pomocy
Innym sposobem na skontaktowanie się z Facebookiem jest przejście do skrzynki odbiorczej panelu pomocy lub skrzynki odbiorczej panelu pomocy Facebook Business - obie strony prezentują tę samą treść w dwóch różnych formach - i odpowiedzenie lub ponowne otwarcie jednego ze starych problemów. Jeżeli problem dotyczył spraw biznesowych (reklam), to możesz liczyć na bezpośredni kontakt z konsultantem.
Zgłoszenie problemów technicznych
Trzeci sposób na skontaktowanie się z Facebookiem to zgłoszenie problemu natury technicznej. Niekiedy zdarza się, że występuje jakiś problem, który utrudnia korzystanie z serwisu - niedziałająca funkcja czy opcja, która np. spowalnia działanie urządzenia, na którym otwierasz FB. Możesz zgłosić takie niedogodności poprzez menu znajdujące się w prawym górnym rogu strony.
Na telefonie problemy techniczne możesz zgłosić poprzez wejście do menu głównego aplikacji, przesunięcie ekranu w dół, dotknięcie opcji "Pomoc", a następnie wybraniu "Zgłoś problem". Zależnie od tego, jak dobrze opiszesz i udokumentujesz problem, odpowiedź na twoje zgłoszenie może zająć od kilku godzin do kilku dni.
Zgłoszenie treści
Najczęściej używaną metodą kontaktowania się z Facebookiem jest zgłaszanie treści. Posty naruszające standardy społeczności, profile zawierające niepokojące treści czy reklamy łamiące zasady nałożone na reklamodawców to główne obszary zainteresowania opcji zgłaszania treści.
Aby zgłosić treść - zarówno na komputerze jak i na telefonie - kliknij ikonę trzech kropek znajdującą się w prawym górnym rogu posta, a następnie wybierz opcję "Zgłoś post"
Nie jest to najbardziej efektywna z metod kontaktu z Facebookiem, jeżeli twoje zgłoszenie nie zawiera treści naruszających regulamin serwisu. Dodatkowo zgłoszenia płynące od kont, które stale zgłaszają treści, z reguły są rozpatrywane wolniej. Co najważniejsze, nie jest to forma kontaktu, która umożliwia ci opisanie problemu, a sam FB komunikuje się za pomocą z góry przygotowanych wiadomości - komunikaty nie są pisane przez konsultantów serwisu.
Jak skontaktować się z Facebookiem poza Facebookiem?
Jak można zauważyć - wszystkie wymienione wyżej sposoby skontaktowania się z Facebookiem ograniczają się do samego Facebooka. Bowiem Meta nie udostępnia zewnętrznych kanałów kontaktu z użytkownikami FB. Nie ma typowego dla różnych stron internetowych adresu e-mail czy tradycyjnego, oczywistego dla wielu firm numeru telefonu. Interakcja w innych serwisach społecznościowych (Twitter, Instagram, LinkedIn) również na niewiele się zda.
Czytaj również: Jak prowadzić grupę na Facebooku? Oto skuteczne sposoby
W przypadku awarii serwisu najlepiej poczekać aż serwis będzie ponownie dostępny, a w przypadku blokady konta skontaktować się z Facebookiem poprzez skrzynkę odbiorczą panelu pomocy.
Kontakt z Facebookiem: jak uzyskać pomoc? Łatwo nie jest
Skontaktować się z Facebookiem można na kilka sposobów, zależnych od twojego problemu. Poza kontami reklamowymi Facebook Business, kontakt z FB zwykle przebiega jednostronnie ze względu na mnogość zgłoszeń z całego świata każdego dnia. Przed nawiązaniem kontaktu z Facebookiem dobrze jest sprawdzić czy centrum pomocy nie oferuje rozwiązania. Często sekcja pomocy FB posiada sposoby załatwienia wielu problemów, bez potrzeby skontaktowania się z Facebookiem.
Zdjęcie główne: OlegDoroshin / Shutterstock